PDA

View Full Version : Sr won't start


juanm203
09-09-2012, 09:28 AM
So I fried my #62 Ecu so I bought another one #63... I pluged it in and my car started you Friday I took it out to and it drove fine I went to a friend house parked the car and an hour later when I try to start . It dosent I checked fuel there is file I have spark and the walbro is working I also tried push starting it , and it Wants to start but once I give it some gas nothing happens it doesn't rev or anything can really use some help here

4-20sx
10-11-2012, 10:13 PM
Any ecu codes? Getting power? Check your starter ground. Is there any power at all in the car? Does it crank when you try starting it?

K3MPS
10-11-2012, 10:18 PM
you probably fried the ECU, again.

juanm203
10-11-2012, 10:18 PM
Any ecu codes? Getting power? Check your starter ground. Is there any power at all in the car? Does it crank when you try starting it?

Yeah checked everything there is power it cracks , but not getting any current to the injectors. I also opened up the harness but everything seems good I was told it might be the c.a.s

4-20sx
10-11-2012, 10:22 PM
I doubt it's CAS....did you ever adjust your timing before you drove it? Damn bro I'm sorry your having all these problems. That sr was rock solid... Did you ever fix those Mickey moused things in the car? Lol

juanm203
10-11-2012, 10:31 PM
I doubt it's CAS....did you ever adjust your timing before you drove it? Damn bro I'm sorry your having all these problems. That sr was rock solid... Did you ever fix those Mickey moused things in the car? Lol

Yeah I did I got it to tdc again and I alighted the dots from the cas to the notch .. And yeah like the wiring I took off all the crimps and solder them up .. I'm getting pulse to everything except the injectors and yeah it's okay bro shit happens -___-

juanm203
10-11-2012, 10:46 PM
you probably fried the ECU, again.

Don't think so because when I fried the other one the red dot wouldn't turn on ... And this one does ...

Taylor008
10-11-2012, 10:52 PM
Is the CAS getting power? Grab a multimeter.

4-20sx
10-12-2012, 07:02 AM
Hmm well your CAS is the one to control pulse of the injectors. Yea try checking if your getting power to the CAS. That might be the one that's faulty.

juanm203
10-12-2012, 07:28 PM
Okay yeah ill chek that

AZ_BOY
10-15-2012, 11:47 PM
ECU Is not responding to you car. You need a new one. Be for getting a new ecu you my want to check why you keep fried up ecu's.

zenki 95
11-07-2012, 10:26 PM
Any body know their sr wiring any good hehe I have 2 wires which are a loose and dont know exactly where they go, red with black stripe (small diameter)by white dash plug and a blue and red stripe (small diameter)wire that I found in the middle of the harness. Any input would be great.....

4-20sx
11-08-2012, 04:31 PM
did you ever get your car fixed bro?